helthjem.no - Gratis frakt for nettbutikker (100 stykk)

Returordningen ser ikke ut til å bli noe problem for meg. Jeg kan styre returen istedet for kunden. Så nå er det bare å få alt på plass med tanke på at de har fått seg en kunde som driver nettbutikk uten å ha peil på data! Bare det å forklare meg hva jeg skal med et EDI-abonemang, og hva det gjør… Men at de gidder… bare det skal de ha litt ros for altså.

Er der nogle som har fået priser fra dem? Jeg afventer stadig at få et tilbud på mail fra dem..

Jeg fikk priser ganske raskt, så ta kontakt med dem igjen om du ikke har hørt noe. Har enda ikke fått startet opp med de, fordi de ikke har noe integrasjon til Magento.

Så må jeg hellere prøve at få fat i dem igjen. Takk for hjelpen :slight_smile:

Sender man 2000 pakker i året får man også avtale om rabatt hos Bring!
Bruker Bring/Posten, har rabatt, og de henter pakkene hos oss.
Ved henting av pakker slipper man de 15 kr pr servicepakke …? er det vel nå, ved innlevering av pakker på postkontor.
Det koster mindre at de henter enn å levere på postkontor! Og er svært behagelig.
Ikke spør om hvor mye vi har i rabatt, da jeg mener å huske at vi ikke kan gå ut med dette…

Har hatt en prat med dem i dag pr telefon. Noen som har begitt seg ut på dette ennå, og kan dele erfaringer?
Det er greit at man ikke kan gå ut med priser, men man kan jo si at man f.eks sparer 25-30% i forhold til posten.
Da har man ikke røpet noe, da ingen vet hvilken avtale man hadde med posten før man byttet.

Fikk interessen over dette selv nå, men er ikke spesielt interessert i levering på dørmatta midt på natten. Må vel være mye enklere med tyveri av pakker?

Har nå fått tilbud fra dem. Må sette meg ned å sjekke hvor mange brev/minipakker/pakker vi sender pr mnd/år for å få oversikt over om det er nok å spare på dette til at jeg gidder gå inn på en sånn avtale. De påstår at de nesten ikke har opplevd tyverier. Noe jeg anser som merkelig… Hadde derfor vært gøy å høre fra noen som har erfaring med å bruke dem…

På brev kan de ikke konkurrere på pris i det hele tatt, men på sendinger med sporing har de veldig gode priser.

Det avhenger vel litt av hva du mener med “brev” Men om du tenker på tynne brev med kun ark i, så stemmer det. Men det hender jo man sender tykkere ting i brev. Fordelen her er at man får sporing også på brev.
En av tingene som gjør at jeg er skeptisk er det med levering på dørmatta.
De sier riktig nok at de nesten ikke opplever tyveri. Men OM noe blir stjålet får man erstatning etter de samme takstene som hos poste og andre transportører. Det vil si så lite at det nesten ikke er verdt bryderiet med å klage/fylle ut papirer om ikke pakken veier “100 kilo” :slight_smile:

Også ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å forhandle seg tilbake til samme avtale som vi har pr i dag, med posten, om dette skulle vise seg å ikke fungere.

Tenker på brev som koster opp til ca. 30 kr (husker ikke akkurat den grensa) hos posten.
Hvis man sparer en 50-lapp pr sending i forhold til servicepakke hos posten så skal det mange tyverier til før det ikke lønner seg.

Den summen du nevner her er nok den som har gått opp til 40,- nå. 2-7 cm, opp til 350 gram.

Joda det er en del å spare. Men det er ikke bare rene kroner og øre som spiller inn.
Det kan bli en kortvarig glede å spare de kronene…

Er litt i tenkeboksen. Andre faktorer er f.eks
Blir kundene like fornøyde ved at pakken ligger på trappa. Hva om det regner/snør/blåser.
OM pakken blir borte vil de nok også få en dårlig opplevelse som de vil knytte til nettbutikken.
Og kanskje ikke handle igjen.
Hva om de ikke er hjemme. Da vil jeg tro at pakken har store sjanser for å bli stjålet om den blir liggende i flere dager.
Det er mye å ta hensyn til og mange faktorer som spiller inn.

Derfor hadde det vært supert å fått andres erfaringer.

Ja, de kan ikke konkurrere med det på denne lista t.o.m. 2-7 cm og 350 gram: http://www.posten.no/632754/prisliste-frimerker-a-prioritert-2016
Prisene her er jo inkl MVA også.

Har vel mer eller mindre bestemt oss for å ikke bytte leverandør. Grunnen til dette er en svært usikker levering i våre øyne. Å “dumpe” pakken utenfor døra anser jeg på grensen til useriøst. Jeg ville i alle fall fått en dårlig opplevelse om pakken min lå på dørmatta, i dårlig vær, og var bløt. Også har jeg en følelse av at en del pakker også ville blitt “borte” Om de ikke egentlig blir stjålet, så kan jo også kunden bare si at de ikke har fått pakken. Med elektronikk produkter med verdi opp til 2000,- er dette en sjanse jeg ikke vil ta.