“Oda” fra Orville Media ringte meg i dag. Hun spør meg om en masse spørsmål jeg allerede har besvart på i registreringsskjemaet.
Hun spør om jeg har noen nettsider osv. Jeg svarer ja, og forteller hva slags medier jeg har i bruk afflenker på i dag. Jeg nevner samtidig at jeg jobber for det meste mot bedriftsmarkedet. OG DER sa det stopp. “Oda” klarte ikke forstå hva bedriftsmarkedet betyr. Jeg prøver å forklare henne så godt jeg kan, men får gjentakende at dette må være noe hun ikke husker å å lært om, og får beskjed om at jeg må oppgi mer detaljer så hun forstår hva “bedriftsmarkedet” er..
Jeg forklarer så at jeg ble interessert fordi jeg har lagt merke til “aggressiv markedsføring” på Webforumet. Da ble hun sur. Hun forstod ikke at jeg synes hun hadde oppført seg aggressivt. Når jeg så sier at det over hodet ikke er det jeg mener. Bare mener at markedsføringen er “aggressiv”. For meg er dette helt normale begreper å bruke, og jeg bruker dem ukentlig i mange sammenhenger. Jeg har aldri tidligere kommet over partene som ikke forstår hva det betyr. (Har noen andre??)
Etter 5-10 min samtale finner jeg ut at det blir for merkelig. Det virker ikke lenger til å være et seriøst selskap. Jeg har et meget negativt inntrykk. Jeg er veldig interessert i å høre om noen her inne har lignende eller andre erfaringer med dem.